Vedat İşkembe (İstanbul/Maltepe)

By . - 10:18



En sevdiğim ve güzel yapıldığında da yerken beni mest eden lezzet ikilisi İşkembe ve Kelle ikilisi olsa gerek.

Normal şartlar da her yerde yemem doğrusunu söylemek gerekirse. Hem hijyen önemli bir kıstas, hem de kötüsü cidden kötü oluyor. Buna rağmen elimden geldiğince gittiğim farklı şehirler de hep işkembeciye uğramaya çalışırım. İnsanlar gittikleri yer de kebapçı ararlar bende işkembeci arıyorum :)

Arkadaşlarım da benim gibi olduğundan farklı işkembecileri bulmayı ve denemeyi severiz. Yakın arkadaşlarımdan birinin öve öve bitiremediği yeni bir işkembeci bulmuş, illa sizi götürücem diye tutturdu. Bir cumartesi gecesi saat 01.00 aklımıza girdi bir kere biz düştük işkembe sevdasına yollara.

Mekan Maltepe'de minibüs yolu üzerinde. Mekan bayağ ferah, büyük ve ışıl ışıl. En önemlisi içerde ağır bir koku yok. Masaya oturduğumuz gibi hemen kuverler açıldı yeni servisler hemen geldi. Siparişimizi hızlı şekil aldılar. Biz ufak tefek değerlendirme yaparken masamıza güzel ve dolgun bir salata geldi.Hesap gelince bunun ikram olduğunu öğrenmiş olduk. Yanın da tabiki vazgeçilmez roka ve limon. 




Yaklaşık üç dakika sonra Tuzlamam geldi. Ben bol ve büyük tane seven biri olarak benim için gerçekten dolgun bir kap geldi. Şunu söylemeliyim ki nerde ise sudan çok tanesi olan bir kap önümde duruyordu. Lezzet konusunda söylenecek hiç bir sözüm yok çok lezzetli hakkı verilmiş bir işkembe çorbası yapıyorlar. Uzun zamandır böyle lezzetli ve kıvamlı içmemiştim doğrusunu söylemek gerekirse. Ardından gelen kelle tabağının porsiyonu bana biraz az gelmiş olsa da işkembe de beni yakaladığı için çok gözüme batmadı diyebilirim. 



Yemek ardından gelen çay benim için cidden çok önemlidir. Mekanın kalitesi için büyük bir göstergedir benim gözümde. Bu konuda da çok başarılı olduklarını söylebilirim. 

En son nokta tabi ki hesap. Burada da bizi üzecek bir tutar olmadığını söylemeliyim.

Kısaca özetlemem gerekirse. Menü hakikaten zengin. Benim gibi işkembe severler için çok önemli olmasada genel algı için önemli. Mekan güzel ve ferah. İç mekan temiz ve hijyenik ama aynısını tuvaletler için söyleyemiycem. Orayı biraz toparlamaları gerek. Ön taraf ile hiç uyumlu değil. Çorba porsiyonu hakikaten iyi ama kelle için bunu söylemem mümkün değil. Masa ortasına gelen salata ikramı hakikaten çok hoş. Bunun yanında garsonların yaklaşımı ve temiz giysileri önemli bir nokta. İzzet Bey'in sunum ve yaklaşımı içinde ayrı bir teşekkür etmem gerek. Fiyat konusunda genel olarak işkembeciler biraz abart olur ama o konuda da içiniz rahat olabilir.

Güzel bir işkembe içmek istiyorsanız yolunuz düşmese bile özellikle Vedat İşkembe'ye gitmenizi öneririm.




  • Share:

You Might Also Like

0 yorum