Saklı Vadi (Maşukiye Kartepe/Kocaeli)

By . - 04:14

Bir Cumartesi sabahı,  arkadaşımın yoğun baskısı sonucu kendin pişir kendin ye tadında piknik yapabileceğimiz İstanbul yakınlarından bir yere gitmeye karar verdik. İlk tercihimiz Sapanca olmasına karşın yaptığımız araştırmalar sonucundan Sapanca‘da bizim istediğimiz şekilde piknik alanı ve kendin pişir kendin ye tarzında bir yer olmadığını fark ettik. Biz de yer buluruz inancı ile düştük Maşukiye yollarına. Yaklaşık bir saatlik yolun sonucunda Maşukiye’nin merkezinde kendimizi bulduk. Bir çok restaurant’ın yan yana olduğu, girişinde ATV safari, at gezintisi ve benzeri aktivitelerin olduğu bölge yerine biraz daha sakin ve ferah bir yer istiyorduk. Bu nedenle vurduk kendimizi Kartepe’nin dağ yoluna.

Dağ yolunda ilerlerken yolda sağlı sollu  bir çok mekanı görebilirsiniz. Tepeye tırmanırken  manzaranın tadını çıkarıyor, bir yandan da mekanların ortam ve konumlarını inceliyorduk. Bayağı bir yol aldıktan sonra dağ yolunun ortalarında bulunan Saklı Vadi adındaki işletme en çok gözümüze çarpan yer oldu. Hem piknik alanı hem de restaurant şeklinde hizmet verdiklerini okumuştuk. Geri dönüp oraya bakmaya karar verdik.

Girişten itibaren güler yüzle bizi karşıladılar. Bu arada biz pikniğe gittik ama  ne mangal, ne tabak çanak, ne de yiyecek var. Biz gittiğimiz yerde hallederiz mantığı ile yola çıkmıştık. İşletmedeki görevlilerle konuşunca hemen bize yardımcı oldular sağ olsunlar. İlk olarak bize eti kendileri satmak yerine gidip aşağıdan almamızın daha uygun olacağını söylediler. Daha sonra da alışveriş yapabileceğimiz  bir kasap önerdiler. Biz etlerimizi alıp gelene kadar,  mangalımız yanmış, tabak çatallarımızı hazırlamış, salata ve mezelerimiz tepsiye konmuştu. Bu arada şunu belirtmek isterim ben sadece salata istemiştim , ilaveten müessesese ikramı olarak mezeler  hazırlanmıştı. Restaurant olarak da hizmet verdikleri içinde  meze çeşitleri ellerinde bulunuyor.

Piknik alanını anlatmam gerekirse; bol ağaçlı bir alan, sağ tarafınızda dağdan akıp gelen su, ağaçlara bağlanmış uzun ipli salıncaklar ve bol miktarda  hamaklar. Eğer aşağıya inerseniz mükemmel bir göl manzarası da sizi bekliyor.

Mangalımız üstüne etlerimizi atıp pişmesini beklerken közde ufak bir problem yaşadık fakat söylememizden 5 dakika sonra kocaman bir köz ile çıka geldiler. Bu arada belirtmek isterim restaurant bölümü yukarda kalıyor biz aşağıda, buna  rağmen arada kontrol edip alakayı kesmiyorlar.  Biz hoş muhabbetimiz ve eğlencemiz eşliğinde mangalımızı tamamlamaya yakın önceden rica ettiğimiz meyve tabağını getirmeyi de unutmadılar. Bu arada bir ara ağzımızdan peynir alsak sıcak ekmekle süper olurdu konuşması çıkmıştı ki mangal öncesinde peynir tabağı hazırlayıp hemen getirdiler. Yemek sonunda çay içmeden hiç olur mu. Ateşi altından yeni demlenmiş çayımızı çaydanlık ile masamıza getirdiler.

Mangalımızı tamamlayıp meyvelerimizi yedikten sonra sıra biraz uyuyup dinlenmeye geldi. Ormanın içindeki hamaklara yatarak hafif şekilde akan su eşliğinde kitaplarımızı okuyup biraz uyuduk. Kalkıp gitmek hiç içimizden gelmese de  akşam olmuştu ve artık gitme vaktimiz gelmişti. Zor olsa da toparlanıp yola koyulmak için hazırlanmaya başladık. Artık hesabı ödemenin zamanı gelmişti ve bu kadar hizmetin sonunda 5 kişilik masaya ne hesap geleceğini merak ediyordum. O kadar hizmet salatalar, meyveler, meze tabağı, çay, mangal, çatal , tabak derken çıkan hesap 100 TL oldu. Doğrusu daha fazlasını bekliyordum. Bu arada piknik alanına giriş de paralı ve bu fiyata dahil.

“Saklı Vadi” hakikaten hem hizmet hem de mekan olarak o bölgeye gidecek olanlara %100 tavsiye edebileceğim bir mekan.

Maşukiye’ nin iç içe olan bölgesinde kalmaktansa biraz daha yukarda kalan daha geniş, rahat ve huzurlu bir ortam bulabileceğiniz dağ yolunu öneririm.  10 dk daha ileri giderek bunlara ulaşabilirsiniz. Sadece etinizi alın ve gidin. Geri kalanını orada rahatlıkla halledebilirsiniz. Tabi yine de tam donanımlı gitmek daha da iyi olabilir ne olur ne olmaz.