Bratislava (Slovakya/Slovakia) - Mahalleden şehir yapmışlar

By . - 09:37



Tuna kıyısında yer alan ufak ve sevimli şehir Bratislava.

Bratislava hem Avusturya hem de Macaristan’a komşu olma özelliği taşıyan bir şehir. Şehir hem yüz ölçümü hem de  nüfus olarak küçük  bir yapıya sahip. Şehrin tümünü gezmeniz için bir gün yeteri olacaktır. Zaten turlarda da ülke geçişi sırasından kısa süre uğranarak gezilen bir şehir Bratislava.


Şehrin sokakları ve dokusu insanı mutlu eden ve huzur veren bir yapıya sahip. Bir çok Avrupa şehrinde olduğu gibi burada da şehrin ortasında Veba anıtı sizi karşılıyor. Zamanında o kadar insan kaybetmişler ki vebadan, veba anıtı olmayan Avrupa şehri bulmak biraz güç. Şehrin belli yerlerinde minik sevimli heykeller sizi karşılıyorlar. Hepsinin de kendi içinde ufak hikayeleri bulunuyor. Bunlar ile alakalı bilgi almak isterseniz de turist info’dan yardım alabilirsiniz. Bu heykellerin bir özelliği de şehrin turizm ekonomisini taşıyor olmaları. Nerdeyse tüm hediyelik eşyaların teması bunların üzerine kurulu.


Bratislava kalesi görülmesi gereken ilk yerlerden biri. Zaten şehrin nerdeyse her yerinden görmeniz mümkün. Bunun yanında Primate sarayı,Ulusal Tiyatro, Bratislava Şehir Müzesi, Michael Kapısı ve St.Elisabeth kilisi görmenizi önerebileceğim tarihi ve turistlik yerleri.




Şehrin merkezinde güzel kafeler ve atıştırmalık mekanlar bulabilirsiniz. Bunun dışında şehrin bir çok yerinde ufak parklar bulunuyor. Bana kalırsa bu şehre göre büyük de olabilir aslında. Nüfusun 450.000 olduğu söylenen bir şehri baz aldığım da bu insanlara yetebilecek her şey fazlası ile var bana kalırsa.


Bratislava hakkında söylenebilecek yazabilecek çok fazla done topladım demem çok doğru olmaz maalesef ki. Çok derinlemesine gezdim diyemem fakat gitmeden önce yaptığım araştırmalarda da bu kadarını bulmuştum. Avrupa da ülke değiştirirken bu tür ufak ülkeler karşınıza çıkabiliyor. Kısa bir zaman ayırarak hem farklı bir ülke hem de farklı bir şehir görmüş olursunuz. Öğle yemeğimi de Slovakya’da yedim dersiniz ondan sonra.


  • Share:

You Might Also Like

0 yorum